Tuesday, October 18, 2016

Imperial Tool NYT Calls RT International "a Snarky Anti-West" Kremlin Mouthpiece

Imperial Tool NYT Calls RT International “a Snarky Anti-West” Kremlin Mouthpiece

by Stephen Lendman

The NYT long ago lost credibility, deplorably serving as a press agent for wealth, power and privilege - publishing virtual state-sponsored propaganda on major world and national issues, especially when America goes to war.

In contrast, RT International broadcasts real news, information and analysis, especially on major geopolitical issues - why it attracts a large, growing worldwide audience, wanting journalism the way it’s supposed to be, not state-sponsored propaganda Western media scoundrels feature.

On Monday, RT’s editor-in-chief  Margarita Simonyan tweeted “(o)ur (bank) accounts in Britain have been closed. All of them. ‘Decisions not to be discussed.’ Long live freedom of speech.”

NatWest Bank announced the closure, effective in December. So what’s going on? Russia is disgracefully bashed in the West for maintaining its sovereign independence, free from US dominance. 

NatWest is part of the largely state-owned Royal Bank of Scotland. Britain’s dirty hands almost certainly are involved in closing RT’s accounts, likely complicit with Washington.

Maybe banning RT altogether in the West is next, silencing a vital voice for truth and full disclosure if ordered.

Instead of supporting inviolable free expression, The Times disgracefully called RT “a Kremlin-financed mouthpiece,” claiming “its broadcasts repeatedly show the West as a sea of chaos,” citing UK broadcast regulator Ofcom unjustifiably saying it lacks impartiality.

RT’s previous bank, Barclays, closed its accounts in July 2015. The Times quoted Royal United Services Institute’s Russian and European security studies assistant director Jonathan Eyal, saying “(c)ertain questions are being raised over the corporation and its sources of funding.”  

He failed to explain the BBC is owned, operated and controlled by Britain’s government, serving as its mouthpiece, in contrast to RT presenting fair and balanced reporting, offering a credible alternative voice.

Not according to The Times, saying it portrays the West “as grim, divided, brutal, decadent, overrun with violent immigrants and unstable (and) tends to make favorable remarks about Donald J. Trump.”

Fact: RT truth-telling is polar opposite US-led Western print and electronic propaganda, why it’s unjustifiably criticized.

The Times: “Most analysts interviewed by RT toe the line, and any who do not are rebuked.” What rubbish!

I’m banned on Western television and radio because my views oppose America’s imperial agenda, complicit with Britain and other rogue allies.

Yet RT interviewed me a number of times, letting me speak as freely and candidly as I write on various key issues - never “rebuk(ing)” or making me “toe the line.”

The Times: “It is unclear how many viewers RT actually reaches.”

Fact: According to a February 2016 comScore study of RT viewership via computers, mobile devices and YouTube worldwide, it’s reaching 49 million unique users monthly.

It’s no secret why. It’s delivering what growing millions of viewers want - real news, information and analysis, polar opposite Western scoundrel media propaganda.

Stephen Lendman lives in Chicago. He can be reached at lendmanstephen@sbcglobal.net. 

His new book as editor and contributor is titled "Flashpoint in Ukraine: How the US Drive for Hegemony Risks WW III."


Visit his blog site at sjlendman.blogspot.com. 

Listen to cutting-edge discussions with distinguished guests on the Progressive Radio News Hour on the Progressive Radio Network.